25 bizarre klachten van ontevreden vakantiegangers

Niet elke vakantie verloopt vlekkeloos. En iedere klantenservice van een reisorganisatie krijgt wel eens klachten over de geboekte vakantie. Maar sommige klachten zijn wel erg dubieus.

Dit zijn echte klachten die bij de Engelse reismaatschappij Thomas Cook zijn ingediend. Je zult er versteld van staan waar men een probleem van maakt!

Curry met rode pepers

1. Op mijn vakantie naar Goa in India ben ik verbijsterd dat in bijna elk restaurant curry geserveerd wordt. Ik hou niet van pittig eten.

2. Ze zouden topless zonnebanden niet moeten toestaan op het strand. Het was erg afleidend voor mijn man die gewoon wou relaxen.

3. We gingen op vakantie naar Spanje en hadden problemen met de taxi bestuurders omdat ze allemaal Spaans waren.

4. We boekten een excursie naar een waterpark, maar niemand heeft ons verteld dat we onze eigen zwemkleding en handdoeken mee moesten nemen. We gingen er vanuit dat dat bij de prijs in zat.

5. Het strand was te zanderig. We moesten alles schoonmaken toen we teruggingen naar onze hotelkamer.

Vrouw loopt over het strand

6. We vonden het zand niet lijken op het zand in de brochure. Hierin zag het zand er wit uit, maar het was meer geel.

7. Het is lui van de lokale winkeliers in Puerto Vallartato (Mexico) dat ze sluiten tussen de middag. Ik moet vaak spullen kopen tijdens deze siesta, dit zou verboden moeten worden.

8. Niemand heeft ons verteld dat er vissen in het water zouden zitten. Onze kinderen waren bang.

9. Het duurde 9 uur om terug te vliegen van Jamaica naar Engeland. Het duurde voor Amerikanen maar 3 uur om thuis te komen. Dit lijkt oneerlijk.

10. De wegen waren oneven en hobbelig, waardoor we niet onze lokale gids konden lezen tijdens de busrit naar het resort. Hierdoor waren we niet op de hoogte van veel dingen die onze vakantie leuker konden maken.

Eiersnijder

11. Ondanks dat de brochure aangaf dat we een volledig uitgeruste keuken zouden krijgen was er geen eiersnijder in de lade.

12. De brochure gaf aan: “geen kappers in dit resort”. Wij zijn kappers in opleiding en we denken dat ze dat wisten en ons hierdoor vaak langer lieten wachten.

13. Toen we in Spanje waren, waren er teveel Spanjaarden. De receptioniste sprak Spaans en het eten was Spaans. Niemand heeft ons verteld dat er zoveel buitenlanders zouden zijn.

14. We moesten buiten in een rij wachten voor de boot en er was geen airconditioning.

15. Het is uw plicht als reismaatschappij om ons te adviseren over luidruchtige of onhandelbare gasten voordat we reizen.

Vrouw krabt haar arm door jeuk

16. Ik ben gebeten door een muskiet. De brochure vermeldde niets over muskieten.

17. Mijn verloofde en ik vroegen om een kamer met 2 bedden toen we boekten, maar we kregen een kamer met één king bed. We houden jullie nu verantwoordelijk voor het feit dat ik nu zwanger ben. Dit was niet gebeurd als jullie ons in de kamer hadden gezet die we geboekt hadden.

18. Het ijs in mijn glas smolt te snel.

19. We kochten Ray-Ban zonnebrillen voor 5 euro bij een marktkraam, maar ze bleken vals te zijn.

20. Ik probeerde zoveel mogelijk in de schaduw te blijven, maar toen we thuis kwamen was ik bruiner dan mijn vriendin. Het heeft haar zelfvertrouwen beschadigd.

Man met een te strak overhemd

21. Ik moest nieuwe kleren en een abonnementen op de sportschool nemen na mijn all inclusive vakantie. Ik vroeg me af of jullie de onkosten kunnen voldoen.

22. Het hotel had het beleid dat je niet topless mag zonnen bij het zwembad en het strand. Daardoor kon ik niet pronken met mijn borstvergroting.

25. Er stond geen steak op het vegetarische menu.

24. Ik en mijn vriend vonden het personeel te vriendelijk. Toen we weer thuis waren vonden we de mensen thuis nog onvriendelijker en onbeschofter en dat maakt ons verdrietig.

25. Het zwembad zag er zo uitnodigend uit dat ik vaak in het water sprong als ik het heet kreeg. Hierdoor moest ik steeds opnieuw zonnebrand smeren en was het sneller op dan verwacht.

Vrouw smeert haar benen in met zonnebrand op het strand